Tuesday 25 September 2012

Keratan Akhbar-Teliti Risiko Pelaburan Emas


Elemen penting yang anda perlu ketahui sebagai pelabur, sila baca Q&A pada keratan akhbar di atas.
Setelah membaca, dapat kita simpulkan bahawa pelaburan emas ini juga mempunyai risiko sama seperti saham-saham yang lain. Elemen paling penting yang kita perlu ketahui sebelum melibatkan diri dalam urus niaga emas ialah profil syarikat(organisasi, nyata tapak, sijil), imbuhan kepada pelabur/pengedar(komisyen, bonus, dividen) dan juga item jualan(premium,spread dan ketulenan emas dan perak).

Bank Negara Malaysia telah menyenaraihitamkan senarai kompeni yang berurusan dengan emas dan perak, yakni kompeni yang diragui kesahihan item jualan nya serta operasi yang mengaburi mata pelabur. Hendaklah diingat bahawa TIDAK SEMUA kompeni berdaftar mempunyai operasi yang telus.

Di Gold Silver Resources Sdn Bhd yang bertapak di Shah Alam, anda boleh memulakan perniagaan emas dan perak tanpa ragu.

  • Item jualannya adalah tulen, ditandatangani Pentauliah Bebas Logam Berharga yang Sah di Malaysia, malah spread yang terendah ditawarkan kepada pengedar.
  • GSR merupakan company berdaftar di bawah Suruhanjaya Syarikat Malaysia. 100% milik bumiputra
  • Keuntugan individu bergantung pada usaha masing-masing dan bukannya imbuhan yang dijanjikan oleh pihak syarikat 
  • Setiap pengedar mempunyai hak ke atas belian emas yang dibeli dari pihak syarikat secara mutlak kerana ia adalah fizikal. Jadi muamalatnya urusan jual beli adalah HALAL dari segi syariah. 
  • Belian balik dari pihak syarikat adalah terjamin dengan harga yang tertinggi. Pengedar mendapat komisyen direct secara cash setelah menggadaikan emas kepada pihak syarikat



No comments:

Post a Comment